5 rad jak wybrać idealną dietę pudełkową

Dieta catering dietetyczny

WSPÓŁPRACA | Dieta pudełkowa to obecnie bardzo modny sposób odżywiania się, zwłaszcza kiedy nie mamy czasu samodzielnie przyrządzać posiłków. Dobrze skomponowane posiłki, które dostarczane są codziennie pod wskazany przez klienta adres często są zdrowe, przygotowane ze świeżych, dobrych jakościowo produktów, dodają energii i pomagają zrzucić zbędne kilogramy.

Chętnie korzystają z nich nie tylko gwiazdy ekranu, ale także osoby, które są zbyt zapracowane i zbyt zabiegane, by codziennie stać przy kuchence. Dieta w pudełku, chociaż droższa niż w przypadku samodzielnego gotowania ma więc wiele plusów. Warto jednak przemyśleć swoje indywidualne potrzeby, by wybrać najlepszy catering dietetyczny.

1. Kalorie zgodne z potrzebami

Liczenie kalorii jest ważne nie tylko dla osób, które chcą zrzucić zbędne kilogramy, ale także dla tych, którzy intensywnie ćwiczą, mają wagę idealną albo przeciwnie – chciałyby wyglądać zdrowiej i gdzieniegdzie się zaokrąglić. Kaloryczność potraw może więc wpływać na samopoczucie i wygląd.

Diety pudełkowe przeznaczone są dla każdej grupy odbiorców. Są wersje fit, standard, ale największym powodzeniem cieszą się jednak te o ograniczonej kaloryczności, między innymi 1000 lub 1200 kcal. Warto jednak pamiętać, że dieta pudełkowa przede wszystkim jest sposobem na zdrowe odżywianie, a zbytnie ograniczanie kalorii może skończyć się efektem jojo po zaprzestaniu zamawiania pudełek.

Należy więc przeanalizować swoje potrzeby, wziąć pod uwagę tryb życia, swój wiek, zapotrzebowanie energetyczne. Może się bowiem okazać, że idealną wagę uzyskamy przy diecie 1500 kcal, jeśli włączymy też w plan dnia długi spacer czy wizytę w siłowni dwa razy w tygodniu. Przed wybraniem diety pudełkowej można skonsultować się z dietetykiem samodzielnie lub skorzystać z takiej usługi, jeśli oferuje ją firma cateringowa.

2. Dieta pudełkowa a indywidualne potrzeby żywieniowe

Kaloryczność diety to jednak nie wszystko, ponieważ klient firmy cateringowej może wybrać dietę standardową, wegańską lub dla alergików. Oczywiście najłatwiej ma osoba, która może jeść i lubi jeść wszystko, ale nie ma problemu ze znalezieniem ofert z menu dla osób z celiakią, cukrzycą, skazą białkową, nietolerancją laktozy. Nie trzeba więc rezygnować z diety dostarczanej w pudełku, jeśli cierpi się na jakieś schorzenie lub ma określone poglądy.

3. Sprawdzaj opinie na temat cateringu dietetycznego

Popularność diet pudełkowych sprawiła, że powstaje coraz więcej firm oferujących catering dietetyczny. Na stronach internetowych i w ofertach prezentują one przepiękne, kolorowe zdjęcia posiłków.

Jeśli zadeklarujemy chęć skorzystania z usług na tydzień, dwa lub miesiąc, a trafimy na fatalną obsługę, będziemy zniechęceni i stracimy sporo pieniędzy. Warto więc zajrzeć także w opinie klientów o danej firmie, sprawdzić, jak wyglądają śniadania, obiady i kolacje faktycznie dostarczane do konsumentów. Może się też okazać, że dania, które wyglądają przeciętnie na zdjęciach, oceniane są jako pyszne, wartościowe, wybornie świeże, a wtedy smak, cena i jakość obsługi są najważniejsze.

4. Obszar dostawy posiłków

Mieszkańcy bardzo dużych aglomeracji, takich jak Warszawa, Trójmiasto, Kraków czy Poznań mogą wybierać wśród wielu ofert firm cateringowych. Jeśli jednak jesteś z niewielkiego miasta, może się okazać, że i w nim działają dwie, a nawet trzy firmy oferujące dietę pudełkową.

Jeśli jest jedna, z czasem może pojawić się konkurencja lub może okazać się, że ta obecna na rynku w Twojej okolicy oferuje naprawdę dobre posiłki w atrakcyjnych cenach. Opinie niezależne i obiektywne można sprawdzić na stronie Cateromarket. Nie ma więc powodów do rezygnacji z tej formy żywienia, warto wpisać w wyszukiwarkę także swoje miasto.

5. Dostawa codziennie lub tylko w dni powszednie

Dieta pudełkowa dostarczana jest pod wskazany adres codziennie rano. Może się jednak okazać, że weekendy masz czas na to, by gotować i potrafisz samodzielnie komponować smaczne i odżywcze posiłki. Warto więc pomyśleć, czy zamówić catering pudełkowy na wszystkie dni tygodnia, czy tylko od poniedziałku do piątku. Jeśli zdecydujesz się na dietę przez cały tydzień, będzie ona droższa, ale przecież samodzielne gotowanie wymaga nie tylko czasu, ale i zakupu odpowiedniej ilości składników.

Tagi :
mamafit

Hania, nadaktywna mama dwójki, fitnesska, humanistka. Na blogu piszę o zdrowiu, aktywności, rozwoju, relacjach i o tym, jak łapać życie garściami, cieszyć się dziećmi i jednocześnie rozwijać pasje. Tak, można :) Rozgość się :)

Przeczytaj również